Gezocht: jonge mensen die van koormuziek en dirigeren houden

  • Jeroen

    Ik zoek mensen onder de 20 jaar die erg geinteresseerd zijn in koormuziek en dirigeren. Ikzelf zing in een koor en overweeg om koordirectie te gaan studeren. Misschien kunnen we onze ervaringen uitwisselen via de mail en over onze hobby praten. Tot mails!!

  • karen

    Hallo Jeroen.

    Ik ben karen, 17 jaar, woon in hengelo en ben dirigente van een jongerenkoor. (Leeftijden van 15 tot 50 ongeveer) Ik vind het echt super om te doen. Ik ga geen koordirectie studeren, maar doe wel een cursus op de muziekschool. mail me maar eens!

    groeten Karen

  • Saskia

    Hoi! Ik ben 22, en 2 jaar dirigent van een gemengd koor. Gaat erg goed, maar soms loopt ik wel tegen het grote leeftijdsverschil aan. Ik heb geen koordirectie gestudeerd, wil nu een deeltijdstudie gaan doen. Ik had graag conservatorium willen doen, maar door omstandigheden is dat niet gelukt..Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

  • Michel Berendsen

    Hoi Jeroen,

    Ik ben (weliswaar 24), maar studeer koordirectie in deeltijd aan de Hogeschool IDE Gorinchem met veel plezier!

    In mei voer ik o.a. het Gloria (RV 589) van Vivaldi uit (koor+orkest+solisten) met mijn koor.

    Wil je meer weten over de studie die ik volg, dan kun je kijken op www.hogeschool-ide.nl

    Wil je meer weten over mij, dan kun je kijken op www.muziek-online.nl

    Met vriendelijke groet,

    Michel Berendsen

  • koos

    Nou laat ik me ook maar bij deze lijst aan sluiten (leuk om te horen van jullie trouwens!)

    Ik ben 21 jaar en studeer aan het conservatorium van Utrecht, daar zit ik nu in het tweede jaar van de docentenopleiding (klassiek piano als hoofdinstrument)

    (koor-)Directie is een van de vakken die ik daar heb en om dit beter te leren en natuurlijk omdat het behalve leerzaam ook heel leuk is ben ik dirigent van een koor in Helmond (www.pabokoor.nl).

    Voor mij is het in elk geval een mooie hobby en een mooi bij-baantje maar zeker ook een nuttige aanvulling op mijn studie. en wie weet kies ik straks helemaal voor de kant van het dirigeren, maar dat weet ik nog niet hoor, en zijn zoveel leuke richtingen die je binnen de muziek op kan.

    Succes in elk geval met je keuze!

    groetjes Koos