Ondernemende, initiatiefrijke, creatieve, stimulerende dirigent heeft op maandagavond en doordeweeks overdag ruimte voor een vlot popkoor, musicalgroep, theaterkoor, projectkoor lichte muziek.

  • Jan

    Als ik mezelf moet beschrijven komt als eerste in mij op: ondernemend en initiatiefrijk, creatief en stimulerend.

    Niets is mooier dan nieuwe dingen te ondernemen, mooie projecten aan te gaan, daarin je eigen creativiteit aan te wenden, maar zeker ook die van anderen.

    Muziek was altijd een belangrijke hobby naast mijn werk als varkenshouder en sinds 2016 is het mijn beroep. Juist als dirigent/muzikaal leider mensen samen laten genieten van muziek is het mooiste wat er is.

    Mijn scholing bestaat uit meerdere cursussen zangtechniek, dirigeren en arrangeren. In 2018 heb ik de cursus Dirigent Licht Vocaal olv Tijs Krammer in Utrecht met succes afgesloten.

    Mijn focus ligt op zangtechniek. Hoe zing ik gezond, hoe zorg ik voor een goede koorklank, en vooral: hoe laat ik de zangtechniek aansluiten bij het nummer en de sfeer die er bij hoort.

    Ik denk inspirerend te kunnen repeteren en dirigeren, een feestje bouwen of juist heel ingetogen.

    Ik denk originele arrangementen te kunnen schrijven, passend bij het niveau en de ambitie van het koor. Ik schrijf van 2-stemmig en eenvoudig tot 5-stemmig en behoorlijk jazzy.

    Mijn bijzondere interesse gaat uit naar de uitstraling en de podiumpresentatie van een koor. Ik hou van een projectmatige aanpak. Samen met het koor originele ideeën bedenken en uitvoeren. Net even dat extra sausje, waardoor mensen juist bij dít koor komen kijken en bij dít koor willen zingen.

    Op mijn website vind je meer informatie over mij en ook links naar mijn andere koren en projecten.

    Op mijn facebook vind je reacties van deelnemers aan mijn koren en andere projecten (zomerkoor, project met vluchtelingenkinderen, Drèèntse liedties Sing-inn….).

  • Ingrid

    Dag Jan,

    Ik zie zo snel niet waar je woont. Ik vrees Drèèènte..

    Maar indien je stiekem in Gelderland woont zou Catch20 uit Terborg (gelderland) iets voor je kunnen zijn.

    We zijn 20 zangers met een eigen band (pop rock top2000) en zoeken zsm een nieuwe dirigent.

    Zie catch20.nl

    Groet Ingrid Wessels 0621200636

  • Martien

    Hallo Jan,

    Projectkoor Dolce Musica uit Barneveld zoekt een dirigent. Het is alweer het 10e jaar op rij dat er wordt gestart met een neiuw project. Dit jaar Schubert's Messe in G (D167)  Het is een gemengd koor dat zich steeds deels verniuwd als een nieuw project opstart.

    Als je interesse hebt laat dan weten met welke condities we rekening moeten houden.

    Met vriendelijke groet,

    Martien Musters   ( email: projectkoordolcemusica@gmail.com)

  • Henriette

    Hallo Jan, voor mijn vrouwenkoor in N.Schoonebeek zoek ik een vervanger voor mijzelf. Het koor is oorspronkelijk een jongeren koor dat 1x in de 6 weken in de mis zingt. Inmiddels zijn ze gegroeid naar een popkoor. Oorspronkelijk zongen ze op de woensdagavond, maar zijn nu (tijdelijk) verhuisd naar de maandag. Gr. Henriëtte

  • martin

    Op de site van Dirigentenbemiddleling staan alle vacatures op de site. Als je daar lid van wordt, krijg je 2 keer per maand een nieuwbrief met alle vacatures voor koor in heel Nedreland. Kijk anders even op www.dirigentenbemiddeling.nu. .