Hierbij een verbeterde versie van mijn eerdere advertentie.

Dirigent gezocht per september 2003

Het Johanneskoor te Wageningen is op zoek naar een dirigent, nu de huidige het na 10 jaar wat kalmer aan wil gaan doen.

Wij zingen liederen van o.a. Antoine Oomen en Tom lowenthal en hebben in dit genre gedurende 10 jaar een omvangrijk repertoire opgebouwd. Er is een vaste begeleider die zowel bij de repetities als bij de kerkdiensten aanwezig is.

De repetities vinden plaats op woensdagavond van 20.00 tot 22.00 uur. Ongeveer eens per 3 tot 4 weken zingen wij in een van de kerken van Wageningen, zowel bij de Protestantse Gemeente Wageningen als in de Katholieke kerk.

De koorleden zijn afkomstig uit beide kerken. Het koor bestaat uit ongeveer 40 leden, verdeeld over alle stemgroepen.

Meer informatie kunt u vinden op de website: http://home.hetnet.nl/~johankoor

Wij zijn op zoel naar een dirigent die het enthousiasme van de koorleden in goede muzikale banen weet te leiden en bij de repetities flink aanpakken combineert met een goede sfeer.

Mocht u interesse hebben, dan kunt u kontakt opnemen met

- de begeleider Tanja Taale 0317 418761

- Henk Daniels 0317 421019

- Frank de Bont 0317 418159

Om een indruk te geven van het Johanneskoor volgen hier enkele citaten uit een brief van een kerkganger:

“ Ik denk ook terug aan het zien van al die enthousiaste mensen van het koor. Het is niet alleen zingen, dat ze deden. En als je zegt dat ze muziek maakten is dat eigenlijk te zwak uitgsrukt; nee, ze WAREN muziek op die momenten.”

“ En de koorleden zongen met vuur. Op andere momenten (daar waar de tekst erom vroeg) zongen ze ook duidelijk weer heel ingetogen. Zoals ik al zei: deze mensen stonden muziek te zijn.”