Beginnend dirigent zoekt enthousiast koor in ZO-Brabant

• Tom Suters

Ondanks dat ik reeds 20 jaar met veel plezier zing op hoog niveau (Strijps Kamerkoor in Eindhoven, Brabantkoor en een barbershop kwartet) bleef het al die tijd mijn grote wens om er ooit eens ?voor te staan?. In het verleden heb ik al eens een jongerenkoor gedirigeerd en op dit moment dirigeer ik een ?huiskamerkoor?. Ook verzorg ik zo nu en dan de repetities bij het Strijps Kamerkoor. Zo groeide niet alleen de ?honger naar het zwaaien? maar ook het vertrouwen dat ik het ook kan.

Dit jaar besloot ik dan uiteindelijk (ik ben nu 44) om de stoute schoenen aan te trekken en heb ik in juli 2003 de Kurt Thomas cursus van Unisono gedaan op niveau 2 (beginnend dirigent). Dit heeft mij zo enthousiast gemaakt dat ik hiermee verder wil en nu serieus op zoek ben naar een koor dat het met mij wil proberen.

Wat zoek ik? Een enthousiaste club serieuze zangers (12-50 zangers en/of zangeressen) die van muzikale uitdagingen en experimenten houden en bij wie het zingen en de muziek voor het broodnodige plezier zorgen. Mijn belangstelling gaat voornamelijk uit naar klassieke muziek, zowel wereldlijk als kerkelijk, uit alle stijlperioden van renaissance tot modern maar ik vind het ook leuk als jullie dat willen om dit eens af te wisselen met bijvoorbeeld musical repertoire.

Wat bied ik? Het zal duidelijk zijn dat ik geen diploma?s heb en nog ervaring op moet doen. Daartegenover staan mijn enthousiasme en liefde voor de muziek, deelname aan de Kurt Thomas cursus, ruime zangervaring op hoog niveau met een zeer breed repertoire in een (semi-) professionele omgeving en de wil om mijzelf verder als dirigent te ontwikkelen door studie en cursussen maar ook door samen met jullie muziek te maken. Vanwege een handicap (ik mis mijn rechterarm) kan ik geen piano spelen. Een begeleider op piano zou fijn zijn maar is niet noodzakelijk. Het spreekt vanzelf dat ik alleen een kleine vergoeding voor eventuele reiskosten vraag.

Spreekt dit je aan dan kun je mij ?s avonds bellen op 040-2833252.

Muzikale groeten

Tom Suters

• Diny de Jong

Ik ben lid van schuttersgilde De Oude Schuts in ‘s-Hertogenbosch. Wij hebben een koortje van ongeveer 15 personen en onze dirigent is gestopt. Wij zoeken op korte termijn een dirigent, die ons enthousiaste, maar niet professionele koortje wil begeleiden. Het repertoire, dat wij tot nu toe hebben gezonden is meerstemmig en betreft voornamelijk oud-Brabantse liederen. Er is ook behoefte aan uitbreiding van het repertoire. Wij willen graag zo nu en dan met ons koortje optreden in b.v. een bejaardenhuis of op gildedagen. Wij zingen op woensdagavond in ’s-Hertogenbosch. Heeft u belangstelling, dan willen wij graag zo snel mogelijk iets van u horen.