dirigent zoekt enthousiast koor in ZO Brabant

• Tom Suters

Ik ben op zoek naar een enthousiast koor (12-50 zangers en/of zangeressen) die van muzikale uitdagingen en experimenten houden en bij wie het zingen en de muziek voor het broodnodige plezier zorgen naast de sociale contacten. Mijn belangstelling gaat uit naar klassieke muziek, zowel wereldlijk als kerkelijk, uit alle stijlperioden van renaissance tot modern maar ik vind het ook leuk om dit eens af te wisselen met bijvoorbeeld musical repertoire.

Ik heb in het verleden een jongerenkoor in Geldrop geleid en ben op dit moment 6 jaar dirigent van een “huiskamerkoor” in Nuenen. Ik heb in 2003 de Kurt Thomas dirigenten cursus van Unisono gevolgd in groep 2 als beginnend dirigent. Ook ben ik als zanger nog actief op hoog nivo in het Brabant Koor, het Strijps Kamerkoor en een barbershop kwartet, beide in Eindhoven. Heb als zodanig ruime ervaring in koormuziek uit alle stijlperioden, inclusief modern klassiek. Ben je op zoek naar een dirigent en heb je belangstelling bel mij dan 's avonds op 040-2833252 of stuur een e-mail naar tom.suters@freeler.nl.

• Marleen Verboven

Hoi Tom

Wij zijn 17 enthousiaste dames (sopranen, metzo's, alten) in de leeftijd van 16 tot en met 48 jaar die elke woensdagavond repeteren van 20.00 tot 22.00 uur in een zaaltje van sportcafe D'n Ekker te Beek en Donk.

Momenteel bestaan we 1 jaar, en hebben reeds een aantal optredens binnen onze gemeente achter de rug. Het hoogte punt was als achtergrond koor bij de “sound of cecilia” (een sort of “night of the prompts”).

Momenteel staat een van onze eigen koorleden voor onze groep te dirigeren, doch zij wil liever zelf meezingen met onze groep.

Vandaar dat we dus dringend zoekende zijn naar een dirigent(e). De dirigent(e) mag een dirigent in opleiding of een amateur dirigent zijn.

Tevens zijn we op zoek naar een muzikale begeleider, die ons kan begeleiden.

Het is de bedoeling dat we vanaf heden musical, moderne muziek en filmmuziek gaan zingen.

Wij bieden:

* een enthousiast en leergierig koor,

* gezellig voor, tijdens en na repetities en optredens,

* een goede basis om mee te starten,

* inspraak in repertoire, organisatie en activiteitenplanning,

Mocht je interesse hebben of iemand kennen, die mogelijk geinteresseerd is, stuur dan een mailtje of bel naar 06-515 75 837.

Groetjes Marleen Verboven

Zanggroep Zingiz.

• Valerie Claessen

Beste Tom,

Wij zijn zanggroep Switch uit Leende.

Onze huidige dirigent kan ons wegens steeds hogere werkdruk over enkele maanden niet langer musicaal leiden. Daarom zoeken wij een enthousiaste opvolger.

Onze zanggroep omvat 30 leden (het overgrote deel vrouwen) in de leeftijds- categorie 20-50 jaar. Iedereen zingt graag, de meesten al een aantal jaren.

De sfeer (het sociale element; verenigingsleven) is erg belangrijk. Samen

gezellig repeteren en daarna borrelen.

Wij repeteren op dinsdagavond van 20.30 - 22.15 uur. Het normale repertoire bestaat uit evergreens en tophits uit de jaren 60 tot heden. We zingen bijna alles meerstemmig (onze groep is opgesplitst in sopranen, alten, tenoren en bassen), begeleid door onze vaste pianist. Bij optredens speelt ook een drummer mee.

Voor dit jaar leggen wij het accent op het uitbouwen van het repertoire en het verbeteren van de (samen)zangprestaties.

Graag komen wij in kontakt met mogelijke kandidaten, die zich herkennen in het volgende profiel:

* verenigingsmens, verbonden (voelend) met regio,

* geeft op een enthousiaste en ontspannen wijze musicaal leiding,

* heeft affiniteit met ons repertoire,

* beschikt over een redelijke stem (om evt. een partij voor te zingen),

* kan zelf redelijk piano spelen (dat zou mooi zijn).

Wij bieden:

* een enthousiast en leergierig koor,

* gezellig voor, tijdens en na repetities en optredens,

* een goede basis om mee te starten,

* inspraak in repertoire, organisatie en activiteitenplanning,

* een redelijke kostenvergoeding/honorering.

Mocht je interesse hebben of iemand kennen die mogelijk geinteresseerd is zouden wij graag iets willen horen.

Bedankt!

Namens bestuur zanggroep Switch,

Valerie Claessen