DRINGEND een dirigent!!!

• Kon. Koor St.Cecilia Essen (B)

KONINKLIJK KOOR

ST.-CECILIA ESSEN

C/O Jozef Brosens

Smeyerspad 4

B-2910 Essen

Tel. 0032 3 667 50.86

Het is naar aanleiding van het ontslag van onze koorleider dat wij ons wenden tot deze website en dit natuurlijk om een nieuwe koorleid(st)er te zoeken. Misschien bent u wel een valabele kandidaat voor deze functie.Graag stel ik dan ons koor even voor:

?Een koor van een 40-tal zangers die goed samenwerken en het zingen hoog in het vaandel dragen.

?Een 4-stemmig gemengd koor met een gemiddeld niveau.

?Een kerkkoor met vele profane mogelijkheden. Het koor zingt elke derde zondag van de maand een eucharistieviering. Ook op de grotere kerkelijke feestdagen (kerstmis ? pasen) verzorgen wij dikwijls een plechtige viering. Het koor heeft ook ervaring in het organiseren van concerten, ev. in samenwerking met andere koren.

?Het bestuur vergadert éénmaal per maand en bestaat uit 6 personen, allen actief in het koor.

?Wij repeteren ?s maandags van 20.15u tot 22 u in het RVT De Bijster te Essen. Eventueel: enkele repetitors aanwezig.

Wij zoeken:

Een koorleid(st)er die bereid is om het werk van vorige koorleider verder te zetten. Een dynamisch iemand, met groepsgevoel, die ons koor technisch wil leiden met oa herhalen van gekende werken, het aanleren van nieuwe werken, rekening houdend met het niveau van ons koor (weinigen in ons koor kunnen muziek lezen van de partituur).

Een vergoeding als koorleider is bespreekbaar.

Kandidaten kunnen zich melden aan ondergetekende d.m.v. volgende coördinaten:

? Tel: 0032 3 667 50 86

? GSM: 0032 474 59 38 36

? E-mail: jozef.brosens@pandora.be

Dank bij voorbaat en vriendelijke groeten,

Jozef Brosens voorzitter

• Jos

> Een vergoeding als koorleider is bespreekbaar.

Met zo'n summier aanbod moet je niets eisen, dunkt me. ‘Vergoeding’ bespreekbaar? Honorarium is geboden!

Jos

(boos)

• Hans van Zeeland

Tja, dit bericht kan ik alleen maar onderschrijven.

Dirigenten zijn toch vaak mensen die flink veel tijd, geld en energie in hun vak gestopt hebben om te komen waar ze nu staan. Bovendien is het een verantwoordelijkheid die je draagt als je van een vereniging dirigent bent. Ook al lijken de tijden nu moeilijk: een honorarium blijft de enige goede optie !

• Marijke Van Duyse

Wat is het toch jammer dat er alleen maar gereageerd wordt op het thema geld. Voor veel koren zijn het toch hele moeilijke tijden. Dat getuigt wel dit prikbord waarop zoveel dirigenten worden gevraagd (Niet alleen in Nederland, maar ook in Vlaanderen is er een enorm te kort). Wij zijn op zoek naar een dirigent en we beseffen dat wij daar voor moeten betalen. Maar toch hopen we iemand te vinden die muziek en enthousiasme voor ons koor hoog in het vaandel heeft staan en het geld een aangename bijkomstigheid is. Onze koorleden zullen een nieuwe dirigent in ieder geval een warm welkom geven.

Marijke Van Duyse-Bal

Kon. St. Ceciliakoor te Essen-Belgie

• Hans van Zeeland

Geachte Mevrouw van Duyse,

Ik snap jullie standpunt. Ik heb als professioneel dirigent echter ook het recht om een aantal dingen te weten en, ik weet dat het in uw ogen misschien vervelend klinkt, daar hoort het financiële aspect ook bij! Dat moeten wij telkens maar zien in te schatten en dat is vanuit ons standpunt ook niet gemakkelijk, als daar onduidelijkheid over is in zo'n advertentie. Bovendien was de zin: “vergoeding is bespreekbaar” niet echt veelbelovend.

Dat uw koor bestaat uit hartelijke mensen, daar mag u blij mee zijn. Ik werk bij mijn huidige vereniging onder de meest gemoedelijke omstandigheden. Ik vind dat erg belangrijk. Hopelijk heeft de sfeer binnen het koor uiteindeijk niet te veel te lijden gehad onder het ontslag van uw laatste dirigent.

Dit was wat ik aan u kwijtwilde op deze openbare site !

Toch veel succes met het zoeken naar een juiste kandidaat.

mvg,

Hans van Zeeland

• Jef Brosens

Hans,

Het is duidelijk dat ons koor een koorleider zoekt die ambities heeft om ons koor verder te begeleiden om verdere werking mogelijk te maken. Niet zomaar de eerste , de beste.

Wij hechten momenteel hieraan veel belang. Het financiële komt later aan bod tijdens een persoonlijk contact…Onderhandelen over de vergoeding via internet…dit wenst ons koor niet te doen!

Als je mijn woorden “vergoeding is bespreekbaar” leest, denk je dan niet dat er een honorarium uitgekeerd gaat worden?

Wat een bekrompen discussie!!!

Jef Brosens

voorzitter

• Hans van Zeeland

Geachte voorzitter,

Misschien een bekrompen discussie, maar wel eens goed voor de lezers van internet. Want die willen duidelijkheid, ook in de advertenties. Nu pas bent u nl. op het gebied van de financiën duidelijk.

mvg,

Hans van Zeeland