kinderkoor gezocht

• Anne-Marie Rutgers

Ik volg op het moment een cursus kinderkoordirectie en wil graag het geleerde in praktijk brengen.

Welk kinder(kerk)koor in Utrecht of directe omgeving heeft (tijdelijk) een dirigent nodig en durft het aan met een beginner?

• Karen Mommers

Beste Anne-Marie,

Ja! Wij zijn op zoek naar een dirigent voor ons kinderkoor in Kockengen (nabij Breukelen)!

Ik heb het koor jaren geleid, maar omdat ik nu in verwachting ben van ons derde kind en ik nog een kinderkoor begeleid, moet ik de keus maken om er mee te stoppen. En dat gaat me aan het hart, want het is een vrolijk, enthousiast koor van 30 leden (!). De repetities worden gehouden in een basisschool, het repertoire (en dus ook het optreden) is voor binnen en buiten de kerk en er staat een enthousiaste groep moeders klaar om met allerlei te helpen!

Bovendien is er uiteraard een vergoeding beschikbaar!

Mijn verlof gaat in zo rond eind maart, dus als je wilt, kun je snel beginnen.

Ik hoop dat je er iets voor voelt! Neem gerust contact met me op!!

Hartelijke groet, Karen

• Martha van Woerden

Beste Anne-Marie,

Lijkt het je niet leuk om een pas-gestart vrouwenkoor te dirigeren? Het overgrote deel van de koorleden (het zijn er 60) heeft nog niet eerder in een koor gezongen en zijn dus ook beginners. Het koor is opgericht in maart 2003, is heel snel gegroeid, alle zangers zijn reuze enthousiast. Het repertoire is heel eenvoudig, ideaal om mee te beginnen. Er is een bestuur en een liedcommissie die het repertoire uitzoekt. Maar inbreng van de dirigent is ontzettend welkom.

We zingen levensliederen en “smartlappen”, maar ook Stay with me bijvoorbeeld.

De meerstemmigheid moet nog echt helemaal aangeleerd worden. Het is voor de koorleden nog heel moeilijk om hun partij goed vast te houden.

Ik ben zelf de dirigente, graag nodig ik je uit te reageren.

Met vriendelijke groet,

Martha van Woerden