Reakties van Dirigenten

• Ron

Beste dirigenten en collega's.

Het komt nogal eens voor dat dirigenten terecht of onterecht cynisch en agressief

reageren op advertenties van koren.

Als de advertentieinhoud hen niet bevalt wordt het belerende vingertje tevoorschijn

gehaald om terecht te wijzen.

Als u werkelijk geinterreseerd bent in dat koor is het wel gepast om gewoon kontakt

te zoeken en te vragen om meer info.

Maar soms lijkt het er op om gewoon mensen te beleren.

Een collega dirigent

P.S.

De advertenties mogen wel wat duidelijker als er een dirigent gezocht wordt.

• Henk

Ben het helemaal met je eens, Ron!

groet, Henk

• Jos

citaat 1:

> Als u werkelijk geinterreseerd bent in dat koor

> is het wel gepast om gewoon kontakt

> te zoeken en te vragen om meer info.

> Maar soms lijkt het er op om gewoon mensen te beleren.

citaat 2:

> De advertenties mogen wel wat duidelijker

> als er een dirigent gezocht wordt.

Hij die zonder zonden is…

Jos

• Ron Janssen

Goed zo Ron.

Maar wat als een koor een oproep doet en na een reactie niets meer van zich laat horen? En vervolgens een paar weken later een nieuwe oproep plaats?

Dan kan ik me niet meer bedwingen. Zo ga je toch niet met elkaar om?

• Ron

Kan ik me iets bij voorstellen,maar het is voor mij een teken dat ik als dirigent bij zo'n koor dan niets te zoeken heb maar ik laat ze wel verder in hun waarde.

Ron

• Ron

Ja Jos,wat wil je nou zeggen?

• Jos

Jos wil zeggen dat Ron met zijn posting collegae iets verwijt dat hij zelf ook doet, in hetzelfde mailtje nog wel.

Daarnaast blijft Jos zich vrij voelen inhoudelijk te reageren op welke posting ook. Dit is geen kwestie van ‘mensen niet in hun waarde laten’, dat heet ‘discussie’, één der grote charmes van een digitaal prikbord als dit. Dat Ron vindt dat op een prikbord alleen ja-knik-reacties horen is zijn probleem.

Jos

• piet

plaats?

• Ron Janssen

Na e.e.a. nagelezen te hebben blijkt dit een typefout. Moet natuurlijk plaatsT zijn.

Sorry Piet.

En Ron: Ik bedacht me net dat ze in Dieren het functioneren van dit prikbord misschien niet helemaal begrijpen en nu op E-mail zitten te wachten net als de vorige keer.

Helaas kan ik ze alleen via dit prikbord bereiken. Dan missen ze dus weer een kans. Wie kent dit koor en gunt (niet alleen) mij een telefoonnummer of E-Mail adres?

Ron Janssen

• Stienstra

a.schellevis@chello.nl