klein gemengd koor in Achterhoek zoekt dirigent

• Ineke Wassink

Het betreft een klein gemengd koortje in het groene hart van de Achterhoek in het buurtschap “Wolfersveen”, gemeente Zelhem.

Ons koor heeft een “doorstart” nodig vanwege het stoppen van veel oudere zangers en is aan vernieuwing toe. Hier hoort ook een nieuw gezicht (dirigent) bij.

Omdat het koor al sinds 1941 bestaat heeft het een belangrijke rol in ons kleine buurtschap gehad en willen we dit graag zou houden.

Momenteel zijn wij bezig om te kijken wat de mogelijkheden zijn ten aanzien van een nieuwe dirigent en het aantrekken van nieuwe leden. Wij zingen vooral omdat we graag zingen en dit ontspannend is. Toch vinden wij het ook belangrijk om naar buiten toe op te treden en mee te werken aan activiteiten in ons buurtschap. Wij kennen een breed reportoire en vinden het belangrijk om zowel met als zonder muzikale begeleiding (bv. piano) te zingen.

Kortom: wij zijn op zoek naar een enthousiaste man of vrouw die piano kan spelen en het leuk vindt om het koor weer een frisse start te geven. Samen hopen wij dan weer veel plezier aan het zingen te beleven. Onze vaste zangavond is op maandag, dit heeft dus de voorkeur maar als u interesse heeft en alleen op een andere avond beschikbaar bent laat het ons dan toch weten.

• Ron Janssen

Hallo.

Ik heb jullie oproep gelezen maar niet beantwoord omdat jullie een

pianist/dirigent zoeken en ik speel helaas niet.

Dus zonder pianist zie ik geen mogelijkheden. Laat me maar weten als ik me

vergis, dan kunnen we wellicht toch alsnog iets gaan doen.

Groeten

Ron Janssen