Groninger studenten orkest Mira zoekt dirigent

• Martijn Kuiper

VASTE ORKESTDIRIGENT GEZOCHT

Groninger Studenten Orkest MIRA zoekt met ingang van januari 2005 een nieuwe dirigent. Ons symfonieorkest, dat ongeveer 50 leden telt, repeteert iedere donderdagavond. Over het algemeen wordt er gekozen voor het romantische repertoire waarvan de uitvoeringen twee maal per jaar plaatsvinden in de grote zaal van de Oosterpoort.

Het honorarium wordt in overleg met de penningmeester bepaald. Graag zien wij uw sollicitatie met curriculum vitae voor 16 mei 2004 tegemoet, dit kan digitaal op www.gsomira.nl of per post naar:

GSO MIRA

t.a.v. de dirigentencommissie

Postbus 4152

9701 ED Groningen

Voor meer informatie kunt u terecht op onze website www.gsomira.nl, mocht u vragen hebben dan kunt u contact opnemen met Martijn Kuiper, 050 3117050 / 06 24731395 of voorzitter@gsomira.nl.

• Marc Buijs

Beste Martijn, Arnhem, 28-4-2004

graag wil ik reageren op jullie oproep.

In 1990 ben ik afgestudeerd aan het Arnhems Conservatorium met als hoofdvak piano.Na mijn studie is vooral het dirigeren van koren een steeds grotere rol gaan spelen, ik vind dit werk erg leuk en ik denk dat het mij ook goed ligt.

Het dirigeren van een orkest heeft mij altijd getrokken; ik heb drie keer de Kurt Thomas directiecursus gevolgd, de laatste keer in de hoogste groep, met o.a. muziek van Beethoven en van Baaren. Komende zomer ga ik weer deze cursus volgen, en wordt er muziek behandeld voor koor en orkest , o.a. Brahms en Milhaud.

Verder heb ik een tijdje priveles gehad van Daan Admiraal.

In juni 2002 heb ik met “het liefdesliederenkoor” twee concerten gegeven met operamuziek van Mozart en Gluck, met solisten uit Capella Amsterdam en “het orkest van Utrecht”.

Volgend seizoen ga ik met hetzelfde koor “King Arthur” uitvoeren van Purcell.

Natuurlijk besef ik heel goed dat ik niet zo heel veel orkestervaring heb, toch is het een grote wens van mij om een orkest te mogen dirigeren; ik hoop dan ook dat jullie mij uit willen nodigen voor een gesprek.

Vriendelijke groeten,

Marc Buijs.