Koor Connection zoekt dirigent (Den Haag)

• Patrique ten Bosch

Koor Connection zoekt dirigent

Na een geweldige periode met veel muzikale hoogtepunten heeft de huidige dirigent - wegens tijdgebrek - aangegeven te moeten stoppen met dirigeren. Daarom zijn wij op zoek naar een dirigent die met ons het avontuur aan durft: wie wil onze muzikale leider worden?

Waar is Connection naar op zoek?

We zoeken een dirigent die veel in zijn of haar mars heeft, met affiniteit voor de katholieke liturgie. Ons repertoire is gevarieerd: van liturgisch via pop naar meer klassiek, merendeels vierstemmig. Sommige stukken voeren we a capella uit, maar meestal worden we begeleid door piano, soms aangevuld met drums, basgitaar, gitaar, saxofoon, dwarsfluit, djembé of trompet. Het combo bestaat overwegend uit zingende leden. In de afstemming tussen koor en combo volgen we de aanwijzingen van de dirigent. De dirigent zoekt ook de balans tussen het instuderen van nieuwe nummers en het “afstoffen” van nummers die we al kennen maar wat zijn weggezakt. Kortom: de dirigent is de muzikaal leider.

Wat heeft Connection te bieden?

We zijn koor met zijn allen en veel leden doen meer voor het koor dan enkel zingen. Het bestuur regelt de zaken om het koor draaiende te houden, maar verder maken de commissies de dienst uit. De repertoire commissie denkt samen met de dirigent na over nieuw repertoire: inhoudelijk bruikbaar en met voldoende muzikale uitdaging. Verder denken er mensen na over thema's en teksten van vieringen. Er zijn ook activiteiten naast het zingen: er is een mooie traditie van (kampeer-)koorweekenden.

We zijn een hechte groep, verbonden door muziek. Muziek komt dus bij ons op de eerste plaats en onze klanken delen we graag. Ten eerste in de vieringen waar we iedere maand aan meewerken, meestal in onze huiskerk de Pastoor van Ars kerk in Den Haag, maar minimaal 2 keer per seizoen elders. Ten tweede ook tijdens festivals: de afgelopen 2 edities van het Nationaal Middenkorenfestival (2008 en 2011) hebben we op onze naam geschreven en in 2008 hebben we met veel plezier meegedaan aan Korenslag. En ten derde door onze jubileum producties, ongeveer eens per 5 jaar, waarbij we alweer in de voorbereiding voor het jubileum in 2012 zijn beland (20 jaar!).

Kortom: wij staan en gaan ergens voor, en hopen een dirigent te vinden daar in mee kan gaan.

Praktische informatie

Ons oudste lid is 38, ons jongste lid is 20. We repeteren op dinsdagavond van 20.00 uur tot 22.00 uur.

Zie ook www.koorconnection.nl en http://www.youtube.com/koorconnection

Enthousiast geworden of behoefte aan meer informatie? Stuur een berichtje aan:

Jessica ten Bosch (voorzitter) via target="_blank">info@koorconnection.nl of

Meye Peters (huidige dirigent) via target="_blank">dirigent@koorconnection.nl

We zien je reactie graag tegemoet uiterlijk eind april 2011.

• mariette witteveen

Lieve zangers van Connection,

Ik zie dat

jullie een nieuwe dirigent zoeken. Ik ben nieuw in Den Haag komen wonen en ben druk bezig mijn zangpraktijk nieuw leven in te blazen, daarbij wil ik ook een koor gaan leiden en ik vind jullie heel interessant. In het verleden heb ik veel stemvorming aan koren gegeven en ook 6 jaar een kinderkoor geleid: Het Goois Kinderkoor. We hebben vele uitvoeringen gedaan, waarvan ook muziektheaterproducties. Ik zou misschien wel een geschikte musicus zijn voor jullie koor om met jullie en nieuw repertoirte vinden ,maar ook het oude, mooie repertoire van jullie te vernieuwen.

Als jullie mij willen leren kennen kan dat direct.

Groet, Mariette Witteveen www. mariettenollen.nl

• Mirjam Kroonenburg

Voor een nieuw op te richten koor in Leidschendam-Voorburg, zoek ik een enthousiaste dirigent/dirigente.

Wij willen graag hedendaagse muziek zingen, maar ook wel musical en van alles wat.

Het koor bestaat op dit moment uit ongeveer 20 leden, maar er komt nog wel meer bij.

We willen graag repeteren op maandag- of dinsdagavond, maar daar zitten we niet aan vast en beginnen in september 2014

Graag uw reactie naar:

mirjamkroonenburg@operamail.com

010 4255696