Ik ben Jan Smale en heb een korte opleiding gedaan voor koordirigent en ben op zoek naar een koor.
Mijn muzikale achtergrond is vooral heel praktisch.
Ik ben begonnen met elektronisch orgel en later keyboard en piano.
Ik heb jaren gespeeld in het orkest voor de Battumse Revue (inderdaad, bij Deventer) en daar ook meerstemmige arrangementen gemaakt voor zelfgeschreven nummers.
Verder heb ik gezongen bij Popcorn in Lochem onder leiding van Juliette Dumoré en heb ik meegedaan in een tweetal musicals van de Musical- en Operettevereniging Deventer onder Frank Litjens.
Zes jaar geleden zijn we verhuisd naar Nieuw-Amsterdam (bij Emmen) en daar zing ik nu in het theaterkoor Ericarré.
Gaandeweg ben ik mij meer gaan interesseren voor het werk wat de persoon voor het koor doet, de dirigent.
Ik heb inmiddels een aantal workshops op gebied van koordirectie en repetitietechniek gedaan bij Rogier IJmker en heb de basiscursus dirigeren licht vocaal gedaan bij Tijs Krammer.
Verder heb ik meerdere workshops zangtechniek (EVT) bij Juliette Dumoré gedaan, omdat ik dat ook heel interessant vind en goed denk te kunnen gebruiken als dirigent. Ik ga regelmatig naar allerlei workshops op gebied van koordirectie en zangtechniek om mij te blijven verbeteren.
Ik ben inmiddels een jaar dirigent bij een katholiek middenkoor. Ik heb daar veel geleerd, maar het is niet wat ik wil blijven doen.
Daarom ben ik nu op zoek naar een koor in de regio 50 km rond Emmen, in de pop/musical/theaterkoor-sfeer.