His Inspiration zoekt dirigent voor de donderdagavond

• Carolien van der Schoot

His Inspiration is een interkerkelijk gemengd koor met ongeveer 40 leden, afkomstig uit Meerkerk en omgeving. De leeftijd van de koorleden varieert van 18 tot 60 jaar. Wij willen graag met elkaar het geloof en de liefde voor muziek en zang delen. Het koor richt zich op een grote variatie aan liederen, Engels- en Nederlandstalige gospelmuziek. Van een rustig aanbiddingslied tot meer up tempo muziekstukken.

His Inspiration is opgericht in 1996. Wij werken altijd met een dirigent en een vaste pianist, beiden zijn er op alle repetitieavonden. Marten van den Brink zorgt al meer dan 10 jaar voor de muzikale begeleiding op de piano. Sinds 2012 zingen we tijdens optredens met versterking, waarbij wij onze eigen geluidstechnicus hebben.

Tijdens onze repetitieavonden vinden wij, naast muzikaliteit, ook geloof, saamhorigheid en gezelligheid belangrijk. De thuisbasis van ons koor is de Ichthuskerk in Meerkerk. Regelmatig leveren wij medewerking aan kerkdiensten en andere samenkomsten in de weide omgeving.

Wij zoeken:

Een bevlogen dirigent, liefst met muzikale scholing, die met volle inzet en gedrevenheid ons koor wil dirigeren. In nauwe samenwerking met onze pianist worden op de repetitieavonden muziekstukken ingestudeerd, die we tijdens uitvoeringen ten gehore brengen. Wij repeteren op donderdagavond van 20.00 tot 22.00 uur.

Ons koor werkt met solisten en de (piano) begeleiding wordt regelmatig aangevuld met muzikanten uit onze zangersgroep. Het houden van solistenrepetities en het begeleiden van de muzikanten tijdens instuderen behoren ook tot de taken van onze toekomstige dirigent.

Verdere informatie kunt u ook vinden op onze website www.hisinspiration.nl

Samengevat:

Wij zoeken een dirigent met de volgende kwaliteiten:

 Heeft ervaring met meerstemmige koordirectie.

 Is praktiserend geloofsgenoot.

 Is ambitieus en enthousiast.

 Heeft een duidelijke visie op wat hij/zij met het koor wil bereiken.

 Weet een goede balans te bewaren tussen kwaliteit en sfeer.

 Weet het koor te inspireren tot het verleggen van grenzen.

 Heeft de intentie zich voor langere tijd aan ons koor te verbinden.

 Is beschikbaar op donderdagavond en regelmatig op zondag.

 Heeft aandacht voor uitstraling en presentatie.

 Overlegt met de muziekcommissie over het repertoire, waarbij zijn/haar vakkennis wordt ingezet om nummers op uitvoerbaarheid door het koor te beoordelen.

 Is in staat verbinding te leggen tussen teksten en muziek.

Spreekt u dit aan dan nodigen wij u uit om te reageren. Dit kan per e-mail of per telefoon naar de voorzitter van His Inspiration, Gero van Wijngaarden.

wyngaarden@hetnet.nl of Tel: 06-30170771

• jacob hoekstra

hallo, ik ben jacob hoekstra klassiek zanger ( conservatorium dm diploma) en 10 jaar ervaring als koordirigent. Momenteel staat er een gospelkoor met solisten onder mijn leiding.

Ik kan aan alle voorwaarden door jullie gesteld voldoen ,vandaar mijn interesse om jullie muzikaal leider te zijn . tel 0561769046