Jonge en enthousiaste dirigent en arrangeur zoekt koor op dinsdag-, woensdag- of donderdagavond.
Competenties:
- Efficiënt repeteren in een productieve, maar ontspannen sfeer
- Positief overwicht op groepen
- Ontwikkelen van interessante concertprogramma's
- Arrangeren op maat
- Formeren en aansturen van instrumentalisten of begeleidingscombo
Ik heb jaren ervaring in de popmuziek:
- Popkoor Eigenwijs (Oss, sinds 2009), Popkoor Noiz (Nijmegen, sinds 2010)
- Kortere aanstellingen bij Popkoor Tune (Rosmalen), Popkoor Noiz (Heesch), Go Nuts (Oss)
- Arrangeur voor uitgeverijen ZoecMusic en ChoirTunes; arrangementen in opdracht van binnen- en buitenland
Mijn interesses breiden zich inmiddels ook uit naar klassiek, met voorkeur voor Romantische componisten als Brahms en Mendelssohn en de Engelse romantiek, en hedendaagse componisten als Gjeilo.
Ten slotte heb ik ervaring als tenor en als secretaris/penningmeester in het Nederlands Studenten Kamerkoor en heb hierdoor veel kennis en een groot netwerk kunnen vergaren voor het organiseren van concerten/concertreeksen.
Cursussen:
- Basiscursus koordirectie
- Arrangeren voor popkoor en vocal group
Beide cursussen met klinkende cijfers afgesloten
Ik repeteer en dirigeer met gedrevenheid en gevoel voor de betekenis van tekst en muziek. Ik heb een gepassioneerde uitstraling en probeer de zangers van het koor optimaal te inspireren.
Vanaf september 2014 leg ik mij nog meer toe op het verbeteren van mijn kwaliteit met een opleiding koordirectie bij Conservatorium.
Ik kijk uit naar een leerzame toekomst waar zowel het koor als ikzelf van profiteren.
Vriendelijke groet,
Ruben Smits